Tailsweep topp

Friday 3 August 2012

simple, beautiful and with a view


Den här enkla, supersnygga friggeboden med utsikt över havet på Gotland (givetvis) tillhör filmaren Bengan Widell, som jag och många med mig tänker jag, känner till genom hans bloggande döttrar Amelia och Amanda.


 Inrett helt i samspel med naturen, och med en marockansk tvist.


Underbara mattor och jag gillar färgen på taket. Fina fönster i alla väderstreck, och känslan av att ligga i sängen och njuta av utsikten över havet måste ju vara helt gudomlig..


Nu har vår friggebod här på vårt ställe vid havet i alla fall fyra svarta väggar. Men mycket mer än så är det inte. Men nästa sommars projekt är en liten anslutande altan med ett enkelt utekök a la Bengan, och en utedusch givetvis.

pics: Karin Björkquist via

Bengans underbara ställe ligger i Kyllaj, och det var faktiskt där som vi tittade på ett sommarhus förra sommaren, och det är i mitt tycke en av de vackraste platserna på Gotland. Alltså ännu ett gotlandstips här idag. Missa inte hela artikeln om Bengan Widells lilla hus vid havet på Gotland, läsvärt!

6 comments:

  1. Så galet mysigt! Älskar! Ha en fin helg! Kramar

    ReplyDelete
  2. Just a lovely little cottage in a fantastic location by the sea, I only wish that kind of place :)

    ReplyDelete
  3. Ljuvligt ställe!:)

    ReplyDelete
  4. Ah yes, simple and beautiful. It looks like a lovely place.

    Emily x

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.