Tailsweep topp

Wednesday 12 September 2012

functionalism


I Århus, Danmark, ligger denna nyrenoverad 1930-talsvilla i funkisstil inredd med Eames och andra designklassiker.


Jag gillar golvet (från Zementmosaikplatten.de) skarpt, och stolen kan få hoppa upp på önskelistan också, en Pretzel Chair i design av George Nelson för Vitra. Skrivbordet är ett gammalt loppisfynd.


Enkelt och fint kök. Och de där golvtiljorna!


Visst är september en alldeles underbar månad, förresten!? En av mina favoriter och nu har vi ju haft några riktigt fina varma dagar, och då skulle man haft en sån här fin trädgård.

pics:Tia Borgsmidt
Jag surfade ut på de danska inredningssajterna i jakt på ett annat hem som jag ville visa, med det fanns tyvärr inga bilder från det reportaget ännu. Så jag får återkomma, men det här var ju verkligen inte helt fel det heller! :)

4 comments:

  1. Underbar inredning och en vacker entre.
    Anita

    ReplyDelete
  2. Ja, varje år blir jag lika förvånad över hur fin september är!

    Gillar sådana bord med ett ben i mitten, ser sådana överallt just nu. Tack för visningen!

    ReplyDelete
  3. Så himla vackert. Läckert.
    Eva

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.