Tailsweep topp

Thursday 15 May 2014

dream living


Jag hittade den här underbara våååningen i dagens hemnet-skörd. Här bor någon med en mycket god smak och känsla för inredning. Var beredd på ett bildregn, för nu kör vi!
 
 
Vilket drömkontor! Underbara fönsterpartier och bra ljus, dubbla arbetsplatser, schyssta stolar och lampor samt en liten öppen spis att mysa vid. Och plats för träningscykeln :) Dock tillhör jag dem som inte färgkoordinerar min bokhylla, och här tycker jag att det ser lite stelt ut. Men det är ju en smaksak det där.
 
 
Klassiskt utan att bli tråkigt.
 

Hur härlig är inte "gröna salongen" då!? 



Ett modernt kök bryter av mot den klassiska stilen i sekelskiftesvåningen. Snygg armatur som lyfter köksinredningen ett snäpp till! Tänk på det när ni inreder kök, det blir lätt att man kör traditionella  och tråkiga lösningar.


 
Jag har ju med jämna mellanrum varit inne på att måla mitt serveringsskåp grått. Nu blev jag inspirerad igen.
 

Enkelt och vilsamt, precis som det ska vara, i sovrummet. Och snygglampor igen!

pics: via Per Janssson Fastighetsförmedling

Och så klart grön marmor och mässning i badrummet, det allra "hetaste" just nu.
 
 
 

6 comments:

  1. I loved it! Very interesting apartment, my favorite room is the kitchen!
    Kisses **
    myBiScoto

    ReplyDelete
    Replies
    1. It is just perfect, and even has a balcony..

      Delete
  2. Och äntligen en våning med härlig konst! Det blir genast så mycket mer personligt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vad bra att du kommenterade det, för det missade jag i inlägget. Jag håller med dig, det är det som gör att ett hem sticker ut och blir personligt! Letar själv för fullt just nu, och har slängt ut alla affischer från Fotografiska.. Tyvärr verkar jag ha en för dyyyr smak :) för min plånbok...

      Delete

Note: only a member of this blog may post a comment.