Tailsweep topp

Monday 5 May 2014

giambattista valli's paris home


Just nu känner jag mig lite mättad på den skandinaviska stilen, och dras till lite mer eleganta internationella hem, helst våningar i Paris. Härligt är det hemma hos modedesignern Giambattista Valli i just Paris. Så fort det finns en Serge Mouille-lampa med i bild så trycker jag på "like-knappen". Drömlampan skulle vara en stor spretig rackare i takrosetten i vardagsrummet...


Underbart franskt kök. 

pics: Vogue via
Jag önskar att jag hade gjort så här, nämligen skarvat två Beni Ourain-mattor istället för en långsmal stor. Det hade passat formen på vårt vardagsrum mycket bättre. Tips!
 
 

1 comment:

  1. Håller med dig! Det är upplyftande att se lite mer miljöer med dova och lite "mäktiga" färger. Ursnygg våning!
    Hälsar Cathrine

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.