Tailsweep topp

Sunday 25 May 2014

snapshots from last night's dinner


Igår var jag på middag hos Karin och tyvärr hade det blivit ganska mörkt och jag hade bara ett närbildsobjektiv med mig, så bilderna är kanske inte av bästa kvalitet. Men, det är däremot Karins våning, och jag tror ni kan se det här ändå.
     Jag blev i alla fall väldigt inspirerad av allt är så genomtänkt, och fick sådan lust att rensa här hemma och försöka få till en röd tråd, som Karin har. Notera de orangea detaljerna. Precis lagom mycket färg, säger jag som vanligtvis håller mig till svart-vitt-brunt-grått.



Så fint arrangerad tavelvägg.



Det "råa" plankgolvet är så skönt att gå på, och dessutom skitsnyggt, rent ut sagt.


Den här hallen är så snygg och det ni inte ser här är att rakt över mitt huvud där jag står och plåtar den här bilden, hänger en tredje likadan lampa.


pics: seventeendoors

Stockholm är så förföriskt vackert just nu. Överallt blommar träden, och värmen ger en sensommarkänsla på kvällarna när man flanerar hem genom stan. Magiskt.




15 comments:

  1. måste veta var den vasen är ifrån!? Den är SÅ fin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är Svenskt tenns storsäljare Dagg.

      Delete
  2. Fantastiskt fint! Jag skulle vilja veta dels var affischerna med gris resp nötdelarna är köpta och dels den fina flaskan till olivolja i vitt porslin (lolivier) - om du vet?
    Tack snälla!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Karin hälsar: "Åhh, vad kul med frågor. Affischerna är gamla bilder som jag hittat på nätet och förstorat upp (därför skärpan är så dålig). Olivoljeflaskan är köpt i Nice på A´l Olivier."

      /Ulrika

      Delete
    2. Tackar!! Ha en bra dag!

      Delete
  3. Hej, oj vad härligt! Vet du möjligtvis var Karin köpt sina lampor som hänger i hallen? Tack :-) / Sara

    ReplyDelete
    Replies
    1. De är Le Klint och Karin köpte dem på Länna möbler.

      Delete
  4. Aaaaah, klart det är Le Klint... Länna Möbler here I come. Tack! / S

    ReplyDelete
  5. Hei fra Oslo!
    Hvor er det fantastisk fine sofabordet ditt fra? Har sett og beundret det på din Instagram-konto også!
    Mvh Bente

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Bente, det kommer från Svenskt tenn:
      http://www.svenskttenn.se/sv-se/product/ma10010/soffbord-per-oberg-svart.aspx
      Hälsningar
      Ulrika

      Delete
    2. Aha! Det burde jeg sett. Takk for svar! Ha en fortsatt fin forsommerdag.

      Delete
  6. Hej! Trevlig blogg! Superfint hem, personligt och inte för utstuderat. Tack för att du delar med dig. Undrar om du möjligen vet vad det är för matbord? Det var så trevligt med den runda formen och att det var i trä.
    Tack på förhand,
    Sanna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej , det vet jag att Karin har köpt på Blocket från en familj som faktiskt älskade det så mycket att de fraktade det fram och tillbaks till USA när de bodde där. Och Karin älskar det minst lika mycket. Jag är rätt avis på det, om jag ska vara ärlig.

      Delete
  7. skjønne bilder
    ser ut som et herlig sted å dra på visitt
    ok at jeg viser bildene hos meg?
    kram,
    Åpent^hus

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.