Tailsweep topp

Monday 19 May 2014

storgatan


Ikväll kom jag hem till Stockholm igen, efter ett par dagars Bloggforum i Göteborg. Nu ska jag sortera intrycken och sedan återkommer jag om det.
       Först lite härlig inspiration från en typisk östermalmsvåning belägen vid Djurgårdsbron i den så kallade "Gyllene triangeln". Vad är det då? Jo, en liten exklusiv yta vid Oscarskyrkan, Fredrikshovsslott och Strandvägen. Jag förstår att det är dyrt, otroligt vackert område, och grymt läge med Norrmalmstorgs larm och brus en stenkast bort åt ena hållet, och vackra lugna Djurgården runt knuten.
       Många favoriter här, som pallen med Zebratyget och Flos-lampan, exempelvis.


Lampan som står högst på min önskelista just nu, Toio, också från Flos, och som om det inte räckte med en kör de dubbla bredvid varandra.

pics: Lagerlings
 
Mysigt med en öppen spis i hallen.
 
 
 
 
 

3 comments:

  1. Tack för bostadsknarkartips!
    Denise Rudberg bodde i lägenheten innan hon skilde sig för tre år sedan. Därefter har den varit till salu en gång. Och alltså nu igen. Nu har man byggt ett nytt kök i serveringsgången!
    /Karin LG

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alltså, du har sån koll! :)
      Värre än mig, faktiskt!

      Delete
    2. ;-) ;-) ;-)

      /Karin

      Delete

Note: only a member of this blog may post a comment.