Tailsweep topp

Thursday 22 May 2014

tile love in barcelona


Vilken härlig känsla den här sekelskiftesvåningen, inredd med bland annat lite danska klassiker, har. Notera hexagonkaklet på golvet. Jag är själv på gång med att renovera min lillhall (det kanske ni har hört förut?), och jag växlar mellan enkelt kalkstensgolv, marockanskt kakel, cementgolv och så just hexagon. Vad tycker ni? Någon som har förslag på ett snyggt golv till en hall i en sekelskifteslägenhet. För att komplicera det hela vill jag helst att det ska passa ihop med det svart- och vitrutiga stengolvet i trapphuset... Jag vet, men min hjärna fungerar så, helheten kan jag inte ignorera.

pics: C. Schaulin - Originally posted on Fancy Windows via French by Design

 Imorgon är det fredag och då ska jag passa på att njuta av värmen på en stadens uteserveringar efter jobbet, så jag passar på att önska Happy Friday redan nu!




8 comments:

  1. Ah, och jag älskar allt, utom just mönstret på golvet då. Gillar Hexagon men tror vi tröttnar på det. Kalksten känns dock alltid, alltid som ett bra val. Får du tag på lånsmala kalkstensplattor att lägga i fiskbensmönster kanske? Kramar o fin fredag!

    ReplyDelete
  2. Ja, snyggt som skam och golvet är supersnyggt just nu. Men Previa som Pella så tror jag tyvärr att tigern är stor att tröttna... Vad gäller din egen hall så blir det spännande att se vad det blir i sista ändan :)

    (Förresten var det kul att ses häromdagen i Gbg ;)

    ReplyDelete
  3. Det hade varit schysst om de lagt det lite mer "random" än som blommor.. Hexagon känns också lite mer badrum för mig, även om jag tycker det har varit snyggt när jag sett det i andra rum också...
    Tack för tips, superstylisten! :)

    ReplyDelete
  4. Älskar golvet, älskar.
    Ha en fin fredag - kram Anna

    ReplyDelete
  5. Hallå
    Mycket bra artikel, jag gillar din inredning

    ReplyDelete
  6. Nydelig inspirasjon...og Wegner stolene på øverste bilde er
    jo bare lekre ;o)))
    Klem Elisabeth

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.