Tailsweep topp

Saturday 7 June 2014

blog love - sanctuary


En av de bloggar som jag följt allra längst är Sanctuary som drivs av Rebecca som bor i en ljuvlig sekelskifteslägenhet i Helsningfors. Har ni missat den kan jag verkligen rekommendera ett besök!
(Notera govet! I min drömlägenhet ser golvet exakt ut så här!)


Jag tror att Rebecca och jag delar en speciell kärlek till just romantiska flickrum i sekelskiftesstil.


Det finaste flickrummet jag sett på länge! Älskar tapeten. Och jag ser ingen anledning till att köpa något annat än en gammal fransk smidessäng om ni ska inreda ett barnrum. Återvinning känns helt rätt när det handlar om barnrum, och här hemma står ett par i döttrarnas rum. Finaste sängarna, om ni frågar mig.
   Som några av er kanske sett på mitt instagram-konto, håller jag på att inreda just ett flickrum i en sekelskiftesvåning för tillfället. Där blir det betydligt mer färg, på flickornas, som ska bo där, begäran, och på grund av tidsbrist blev det ett par Ikea-sängar (fyndade på Blocket dock) istället. Men jag hoppas att de över tid ersätts av ett par riktigt gamla istället, för den rätta känslan. Jag får  bjuda på bilder vid ett senare tillfälle.

pics: Rebecca/Sanctuary borrowed with permission

One of my absolute favorite blogs is Sanctuary by Rebecca in Helsinki. Isn't her home just lovely, and her daughter's room is one of the most beautiful kids room I know. In case you missed Rebecca's blog, you can head over right here!

3 comments:

  1. Thank you so much lovely Ulrika
    - the admiration is completely mutual :)
    Have a beautiful day in Stockholm!
    x

    ReplyDelete
  2. En blogg jag följt länge. Alltid lika vackert. Kram Anita

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.